Vriendenconcert feestelijk en gevarieerd

Het was een feest, ons optreden op de prachtige najaarsmiddagvan 30 oktober 2022 in   Cultuurpodium Dorpskerk Huizum. Samen met wereldmuziekgroep Remolino en blaaskwintentBlaasvaak gaf Dekoor voor een volle kerk een concert waar het plezier van af spatte. Peter Smedinga, onze nieuwe dirigent, liet het koor sprankelen zowel in de a capella gezongen stukken, als in combinatie met de beide muziekgroepen. Met een gevarieerd programma speelden muzikanten en zong het koor afwisselend samen en in eigen formatie. ‘Kayama’ van Karl Jenkins werd met verve over het voetlicht gebracht door Remolino, Blaasvaak en Dekoor samen en was de uitsmijter van dit mooie Vriendenconcert datdoor het enthousiaste publiek met luid applaus werd beloond.