De Witte Kerk Hemrik

Op zondagmiddag 25 februari 2024 om 15.00 uur geven we een concert in De Witte Kerk Hemrik aan de Binnenwei 22 in Hemrik. Dit sfeervolle en bijzondere gebouw uit 1739 is sinds 2002 een culturele ontmoetingsplaats.
We zijn volop aan het repeteren om er een prachtig concert van te maken, waarin we u meenemen op een muzikale reis langs verschillende culturen. En ook nu bezingen we weer de universele thema´s van het leven in vele talen en tradities onder muzikale en inspirerende leiding van dirigent Peter Smedinga.

Niet alleen vocaal maar ook instrumentaal valt er deze middag genoeg te beleven. Pieter van der Laan (tenor bij Dekoor) en Janine Lenior brengen op piano en dwarsfluit een licht klassiek programma. Van romantiek tot hedendaags met een hoofdrol voor de Franse impressionisten die traditionele vormen loslieten en de nadruk legden op klankkleur en atmosfeer. Extra bijzonder is de première van een compositie gemaakt door Pieter van der Laan. Kortom een veelzijdig, muzikaal programma.