“ De repetitieavond moet een wekelijks feestje zijn waar weliswaar in balans maar zeker ook flink gewerkt wordt.”

Dat zegt Peter Smedinga die vanaf donderdag 1 september 2022 onze nieuwe dirigent is en zijn uitspraak is ons koor op het lijf geschreven.  De van oorsprong Leeuwarder Smedinga is klassiek geschoold in Trombone en HaFaBra op het voormalige conservatorium van Leeuwarden. Muzikant in hart en nieren heeft hij na zijn opleiding muzikaal flink rondgezworven en is daardoor breed ervaren. Zang, keyboard, gitaar en blaasinstrumenten zijn hem niet vreemd, het organiseren van  Popkoorfestivals, geluidstechnicus, een eigen studio voor pre-producties, filmproducties en het schrijven van arrangementen, hij doet het allemaal. Een muzikale duizendpoot die als dirigent/muzikaal leider meerdere koren en zanggroepen leidt. En die nu dus ook dirigent is van Dekoor.

We hebben zin in dat wekelijkse feestje waarin we ons prachtige repertoire onder leiding van Peter Smedinga gaan zingen en uitbreiden met nieuwe schatten uit de wereldmuziek.