Eerdere optredens

Skaad oer ’t Waad, Schiermonnikoog, 22 september

Prachtig, drukbezocht concert met RemoliNo. Vanwege het stormachtige weer niet aan het wad maar in het Cultureel Centrum. Als afsluiting van het Zeekunstfestival. Publiek geroerd, organisatoren gelukkig. En wij ook.

Skaad op Schier

Skaad oer ’t Waad, Zwarte Haan, 25 juli

Onvergetelijke zwoele zomeravondsfeer in het festival Nacht aan het Wad, waar we vier ‘blokjes’ Skaad opvoerden met RemoliNo. Pelgrims, vliegers, vogels, wát een geluk!

Skaad oer ’t Waad, Openluchttheater Rijs, 15 juli

Sfeervol concert in de fraaie Tejatertún in de bossen van Gaasterland. Met RemoliNo natuurlijk, maar ook met de plaatselijke reigers!

25 jaar de wereld rond! 21 april

Een spetterend verjaarsfeest, een Diner Chantant met onze muzikale vrienden in de Koperen Tuin in Leeuwarden. Starring Blaasvaak, RemoliNo, Basil Maneka, Klaas de Jong, Douwe Kootstra en Chris Kalsbeek. En wij natuurlijk met ‘onze’ Wilco Kloosterman.

Skaad oer ’t Waad, Dokkum, 7 oktober

De ‘wereldpremière’ van Skaad oer ’t Waad in het Natuurmuseum was zó enthousiast ontvangen dat we met het mooie stuk van Herman Peenstra de provincie in zijn gegaan. Eerst in Bolsward, zie hier onder, en een week later in de Bonifatiuskapel in Dokkum. De kapel, gebouwd in de 30’er jaren, is eigenlijk een soort amfitheater met een open binnenhof. Ideaal voor de ‘nachtervaring’ dus. De wandeling naar de nacht voerde hier door het stikdonkere, door fakkels spaarzaam verlichte park voor de kapel.

Skaad oer ’t Waad, Bolsward, 30 september

De eerste ‘reprise’ van Skaad was in de indrukwekkende Broerekerk. Na een brand is er een glazen dak over het resterende karkas van de kerk gezet. Een prachtige plek dus om een stuk over de nacht uit te voeren. De bezoekers van het concert wandelden ‘door de schemering naar de nacht’ via een theatrale route naar een idee van de Bolswardse theatermaker Kirsten Dijk en uitgevoerd door plaatselijke acteurs van allerlei leeftijden. Een spannende ervaring!

Winter Lokaal Vocaal, 28/29 januari:
Op zaterdag 28 januari deden we, met veel andere koren, mee met de winteruitgave van het Leeuwarder korenfestival Lokaal Vocaal. Wij zongen rond etenstijd dus  het mooie atrium van Natuurmuseum Fryslân was niet écht heel vol. Maar we kregen bijzonder enthousiaste reacties van het publiek. Klik op de link voor o.a. foto’s.

Uitwisseling Wereldkoor Haarlem, 19 november 2016:

Op reis naar Haarlem, waar we samen met Wereldkoor Haarlem zongen, aten en dronken in de kapel van het Rosenstock-Huessy huis. Eerst een inspirerende workshop-ochtend en -middag (zie hier voor een korte impressie). En om 17.00 uur een gezamenlijk middagconcert (met als thema: De Friezen komen!).
Klik hier voor het concert-programma

En als dank kregen de leden van het organiserende Friezen comité een muts!

Skaad oer’t waad, 4 november, Natuurmuseum Fryslân, Leeuwarden:

Skaad oer ’t waad is een nachtsuite. Het is de nieuwe compositie van Herman Peenstra, de accordeonist van RemoliNo Wereldmuziekgroep.
 Betoverende, filmische muziek die je in een andere wereld brengt: de wereld van de nacht. In de zestien delen van deze suite komt van alles voorbij: klassiek, minimal, folk. Én nachtgeluiden natuurlijk.

RemoliNo en Dekoor traden op in het prachtige atrium van het Natuurmuseum Fryslân. Voor een volle zaal: zo’n tweehonderdvijftig bezoekers luisterden in een opvallende, aandachtige stilte. Met enthousiaste, vaak zelfs lyrische reacties na afloop. Lees hier de recensie van het Fries Dagblad.

De band tussen Dekoor en RemoliNo bestaat al sinds 2003 toen we met RemoliNo onze tweede CD, Hoz’q, uitbrachten. Ook in de jaren daarna werkten we regelmatig samen. RemoliNo bestaat uit Herman Peenstra (accordeon), Carel van Leeuwen (cello) en Marcel Prins (viool). Voor deze gelegenheid was de bezetting uitgebreid met twee gastmuzikanten: Willem de Wit (marimba) en Hans Oosterhoff (hobo).

Concert in Fries Museum, 25 oktober 2015: