Muusika: dubbelconcert zondagmiddag 14 april Jorwert

Het voorjaarsconcert van Dekoor is op zondagmiddag 14 april in de Radboudkerk in Jorwert. Je weet wel: die mooie 12e eeuwse kerk met een heerlijke akoestiek. Waar in 1951 opeens de toren in elkaar zakte. Omdat God verdwenen was? Wie zal het zeggen.

In ieder geval zingen we daar samen met Vocalgroup Stim uit Dokkum.
Zoals je van ons gewend bent zingen wij weer de wereld rond: Scandinavië, Rusland, Armenië en Spanje. Zo gaan we van het prachtige Schotse wiegelied ‘Hush a ba birdie croon’ via het filosofische Estse ‘Muusika’ naar de opzwepende klanken van de Tsonga-traditional ‘Xihanyanomo’.

Vocalgroup STIM, hier zie je ze, met dirigent Titus Steegstra, zingt liederen uit het gevarieerde close harmony genre. En deze keer kozen zij juist voor een greep uit het Nederlandse luisterliedrepertoire. Zo hoor je onder meer liedjes van Stef Bos, Huub van der Lubbe, Daniël Lohues, Harrie Jekkers en Lennaert Nijgh. Die verstá je tenminste!
En natuurlijk doen we -primeur! – een aantal liedjes samen.
Na afloop drinken we met iedereen die daar zin in heeft nog een glas in Het Wapen.

We zien je graag bij dit bijzondere concert!

Radboudkerk
Sluytermanwei 4, 9023 AB  Jorwert