Zondagavond 15 juli: Skaad oer ’t Waad in Teatertún Rijs!

We schreven al eerder dat we nog drie keer Herman Peenstra’s ‘nachtsuite’ Skaad oer ’t Waad gaan uitvoeren met RemoliNo. Dat doen we dan ook nog eens op drie heel bijzondere locaties. De eerste keer is zondagavond 15 juli in het prachtige Openluchtheater De Teatertún in Rijs, Gaasterland dus. Een concert zonder elektronische versterking en zonder belichting. Maan, sterren, wat fakkels en vuurkorven, daar gaan we het mee doen. Het begint allemaal om 21.30 u, de entree is € 15.

Verder op woensdagavond 25 juli aan de waddendijk bij Zwarte Haan, toch wel de mooiste lokatie die je je voor dit stuk kunt voorstellen. Skaad is daar onderdeel van het festival ‘Nacht aan het Wad’, dat op haar beurt weer aansluit op de pelgrimstocht Camino der Lage Landen. Deelnemers aan die tocht naar  Sint Jacobiparochie , het ‘Santiago aan het Wad’, trekken na hun afsluitende pelgrimsmaaltijd  in een ‘culturele processie’ naar Zwarte Haan. Beroemd omdat het een van de weinige plekken in Nederland is waar de nacht nog écht donker is.  We zingen om 20.00, 21.30, 22.30 en 23.30 steeds een kort deel uit Skaad oer ’t Waad. Ja, je zingt een ‘nachtsuite’ of je doet het niet, toch? En RemoliNo speelt zelfs de hele nacht door!
Voor zover we nu weten is de toegang is € 10, waarvoor je dan ook  drie consumpties krijgt.

En dan is er nog de uitvoering op zaterdag 22 september op Schiermonnikoog. Alweer zo’n superplek voor deze muziek: we zingen bij de Bank van Banck, ten zuiden van het dorp aan de waddenkust. Het is dan al veel eerder donker dan in de zomer dus het concert begint om 19.30 u.

Houd deze site en de regionale media in de gaten voor meer informatie!